Claire Droppert | Photographer

View Original

De Efteling, nog steeds een betoverend sprookje...

Eén van de geweldige dingen die ik me uit mijn jeugd kan herinneren is de Efteling. Hoe we er op schoolreisje heen gingen en hoe spannend de voorpret alleen al was. Ik was dan ook blij verrast toen ik gevraagd werd een fotoreportage vol met natuur voor dit sprookjesachtige pretpark te maken! Van mysterieuze kastelen die opdoemen in de mist, tot overnachten in Bosrijk waar de sprookjes over kabouters en roodkapje tot leven komen!

Hallo Pardoes!

We vertrokken vroeg om net voor openingstijd aan te komen. Mijn dochtertje sprong een gat in de lucht toen ze door Pardoes werd verwelkomd. Eenmaal binnen was het heerlijk rustig, en de sprookjesmuziek kwam ons al tegemoet. Na een dromerig waterballet zagen we in de lucht de Pagode al opduiken. Het leek ons daarom een goed idee om eerst het park eens van boven te ontdekken. Eenmaal hoog in de lucht zorgde de mist voor een mystiek uitzicht over de Baron 1898.

Het uitzicht op de Baron 1898 vanaf de Pagode.

Het sprookjesbos!

Meteen door naar het Sprookjesbos, want er was genoeg te zien. Veel verhalen komen hier weer tot leven. We kwamen nog veel attracties tegen die nieuw voor me waren, maar er was ook veel nostalgie te vinden. Hier heb ik als kind zulke leuke herinneringen aan, het blijft leuk. :)

Op ontdekkingstocht.

Droomvlucht, weet je nog?

Een van mijn favoriete attracties vroeger was de Droomvlucht. Het was gelukkig niet druk, dus we konden er wel drie keer achter elkaar in. Het ging niet vervelen. :) Na de 3e keer was het toch echt tijd om te gaan en hebben even rustig geluncht.

Er is zoveel te zien en te fotograferen, ik kwam handen tekort. Na een spannende Fata Morgana gingen we in de Piraña wildwaterbaan. Heerlijk in de zomer, je komt er niet droog uit. :) Onderweg ernaartoe kom je mooie fotomomenten tegen, dus zorg voor wat extra accu's, altijd een goed idee ;). En wat mooi is het om de dag af te sluiten met een mooi waterballet. De 'oh’s' en 'ah’s' vliegen om je oren.

Vanaf Casa Caracol naast de Piraña heb je een geweldig uitzicht op de Baron 1898 over het water. Perfect voor foto's!

Klaas Vaak, nog 1 verhaaltje dan....?

Na een leuke en lange dag hebben we ons in de avond teruggetrokken in vakantiepark Bosrijk, waar Klaas Vaak al klaarstond om een slaapverhaaltje te vertellen. Superleuk voor de kinderen, de sprookjes gaan hier gewoon door. Ook in Bosrijk lijkt alles op een sfeervol sprookje, er is over de kleinste details nagedacht. Na een heerlijke nacht slapen hadden we zelfs de kabouter niet gehoord die een tas vol met ontbijt aan onze deur had gehangen.

De sprookjesachtige sfeer gaat hier gewoon door...

Wakker worden in sprookjesachtig Bosrijk

Gehuld in mist vertrokken we na het heerlijke ontbijt weer voor een wandeling naar de Efteling. Het is de moeite waard een omweg te maken door het park. Als je goed kijkt zie je eekhoorns de bomen in schieten. Tip: neem wat nootjes mee om te voeren. We kwamen zelfs een betoverend zandkasteel tegen!

Opeens doemt daar het fotogenieke zandkasteel van Klaas Vaak op in de mist.

Ondertussen kwamen we ook Roodkapje en Assepoester tegen, wat een verrassing! We weten nu alles over prinsessen en mooie jurken!

Assepoester en Roodkapje. Gelukkig kwamen we geen wolf tegen onderweg.

Wat is er leuker dan 1 dag naar de efteling? 2 dagen!

Hé, daar is Pardoes weer! Volgens mij herkende ze ons, zo uitbundig zwaaide ze naar ons. Eenmaal binnen moesten we natuurlijk eerst even de trappen van het mooie Efteling Theater beklimmen.

Er is zoveel te doen. Deze dag kon ook niet meer stuk. We hebben zoveel beleefd! 4x Fata Morgana, 2x Droomvlucht, rennen door het doolhof, vol bewondering kijken naar de achtbanen, griezelen in Spookslot, een 3D spektakel in PandaDroom, lollies eten, suikerspinnen, wafels en…..gewoon teveel om op te noemen!

Het waren twee hele bijzondere dagen en we komen heel graag nog eens terug... we hebben niet eens alles gezien!

Dit blog is tot stand gekomen in samenwerking met de Efteling. Het complete verhaal over mijn avonturen in dit leuke park kun je vinden op het nieuwe reisblog van de Efteling: Wonderlust. Daar vind je ook alle verhalen van bekende bloggers, er is namelijk nog veel meer te zien en te beleven in de Efteling!

See this content in the original post

Bekijk hier mijn blog op Wonder-lust, het reisblog van de Efteling. #Efteling #Unseen

THE LATEST BLOGS:

See this gallery in the original post